KEBD eğitimin tüm alanları ile ilgili farklı yaklaşımları, uygulamaları, nitel ya da nicel metotları içeren betimsel ve deneysel orijinal nitelikteki araştırma makalelerini ve derleme çalışmalarını kapsamaktadır. Bu noktada derginin amacı, okul öncesi, ilköğretim, ortaöğretim, yüksek öğretim ve yetişkin eğitiminde öğrenme ve öğretmenin kalitesini artırmaya yönelik anlayışın, araştırma sonuçları ile birlikte desteklenip geliştirilmesidir.
Dergi genel anlamda eğitim politikaları, araştırmaları, teknoloji ve uygulamaları ile ilgili eserlere yer vermekte ve bu alanlarla ilgilenen her ülkeden ve her disiplinden akademisyen, araştırmacı ve tüm eğitim uygulayıcılarına hitap eden açık erişim anlayışını benimseyen bir yayındır.
Derginin kapsamı oldukça geniş bir alanı içerdiğinden, aşağıda görülen başlıklar ilgili konular hakkında fikir verebilir:
Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi; Din, Ahlak ve Değerler Eğitimi; Eğitim Bilimleri; Eğitim Programları ve Öğretimi, Eğitim Yönetimi Teftişi ve Planlaması, Eğitimde Düşünmeyi Öğrenme, Öğretmen Yetiştirme, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, Ölçme ve Değerlendirme, Araştırma Yöntem ve Desenleri, Geçerlik ve Güvenirlik, Klasik ve Alternatif Değerlendirme, Ölçek Geliştirme, Erken Çocukluk Eğitimi; Fen Bilimleri Eğitimi; Biyoloji Öğretimi, Fen ve Teknoloji Öğretimi, Fennin / Bilimin Doğası ve Felsefesi, Fizik Öğretimi, Kimya Öğretimi, Güzel Sanatlar Eğitimi; Müzik Öğretimi, Resim Öğretimi, Sanat Tarihi Öğretimi, Matematik Öğretimi; Okuma Yazma Öğretimi; Öğretim Teknolojileri; Bilgisayarlı Öğrenme Ortamları, Teknoloji ve Materyal Tasarımı, Uzaktan Eğitim, Web Destekli Eğitim, Özel Eğitim; Görme Engelliler Eğitimi, İşitme Engelliler Eğitimi, Öğrenme Güçlükleri, Zihinsel Engelliler Eğitimi, Sosyal Bilimler Eğitimi; Coğrafya Öğretimi, Felsefe Öğretimi, Hayat Bilgisi Öğretimi, Psikoloji Öğretimi, Sosyal Bilgiler Öğretimi, Sosyoloji Öğretimi, Tarih Öğretimi, Türkçe Öğretimi; Yabancı Dil Öğretimi
Yazınızı Makale Şablonu üzerinden hazırlayınız.
Yazılar Word "doc-docx" veya "rtf" formatında, üstten 2.5 cm, alttan 1.5 cm, sol 2 cm, sağ 1.5 cm boşluk bırakarak Cambria fontu ile hazırlanmalıdır
Başlık sayfası: Yazının kısa ve açıklayıcı başlığını (Türkçe-İngilizce), yazarların adlarını, akademik unvanlarını, çalıştıkları kurumları ve e-posta adresini içermelidir. Yazı daha önce bilimsel bir toplantıda sunulmuş ise toplantı adı, tarihi ve yeri belirtilerek yazılmalıdır.
Özet ve anahtar sözcükler: Türkçe makaleler İngilizce öz(abstract), İngilizce makaleler de Türkçe öz içermelidir. Öz, 150 - 250 kelime aralığında olmalıdır. Özde kısaltma kullanılmamalıdır. Dizinleme için en az üç, en çok beş anahtar sözcük verilmelidir.
Geniş Özet: Makaleler İngilizce geniş özet (extended abstract) içermelidir. Geniş özet, 500-700 kelime içermelidir. Dizinleme için en az üç, en çok beş anahtar sözcük verilmelidir. Geniş özet; Purpose and Significance, Method, Results, Discussion and Conclusion bölümlerini içermelidir.
Metin: Makaleleri giriş, yöntem, bulgular, tartışma ve sonuçları içerecek şekilde beş ana başlık altında düzenlenmelidir. Kısaltmalar metinde, tablolarda, resim ve şekillerde ilk geçtiği yerde açıklanmalıdır. Makalenin sonunda kaynaklardan önce varsa araştırmaya veya makalenin hazırlanmasına katkıda bulunanlara "Teşekkür" yazılabilir. Bu bölümde kişisel, teknik ve materyal yardımı gibi nedenlerle yapılacak teşekkür ifadeleri yer alır.
Atıflar: Yazarlar metin içinde yapacakları atıflar için American Psychological Association (APA) tarafından yayımlanan Kılavuzun 6. baskısında yer alan kurallara uymalıdır. Metinde yer alan kaynaklara parantez içinde yazarın soyadı ve yayın yılı verilerek atıf yapılmalıdır.
Kaynaklar: Yazarlar metin içinde yapacakları atıflar için American Psychological Association (APA) tarafından yayımlanan Kılavuzun 6. baskısında yer alan kurallara uymalıdır. APA kuralları için aşağıdaki bağlantıları ziyaret edebilirsiniz:
o Basics of APA Style Tutorial; (http://flash1r.apa.org/apastyle/basics/index.htm)
o APA Formatting and Style Guide; (http://owl.english.purdue.edu/owl/resource/560/01/)
o Mini-Guide to APA 6th for Referencing, Citing, Quoting
(http://library.manukau.ac.nz/pdfs/apa6thmini.pdf)
Kaynaklar listesi makalenin sonunda "Kaynaklar" başlığı altında sıralanmalı ve sadece metinde atıf yapılan ve yayımlanmış veya yayımlanmak için kabul edilmiş çalışmaları içermelidir. Kaynak listesi her çalışmanın ilk yazarının soyadına göre alfabetik olarak sıralanmalıdır. Kaynakların doğruluğundan yazar(lar) sorumludur
Tablolar: Tablolar ana metin içinde 10 punto “Cambria” fontu kullanılarak sayfa genişliğine sığacak şekilde yazılmalıdır. Makale içindeki geçiş sırasına göre numaralandırılmalı ve kısa-öz bir başlık taşımalıdır. Tablo başlığı tablonun üstünde, tablo açıklamaları ve kısaltmalar altta yer almalıdır. Tablolar metin içindeki bilgileri tekrarlamaktan ziyade kendini açıklayıcı nitelikte olmalıdır.
Resimler, şekiller ve grafikler: Bütün resimler, şekiller ve grafikler metin içinde kullanım sıralarına göre numaralandırılmalı ve metinde parantez içinde gösterilmelidir.Resim, şekil ve grafiklerin başlıkları 10 punto büyüklüğünde “ Cambria “ fontu ile ortalanmış biçimde nesnenin altına eklenmelidir. Görseller, metin içinde uygun yerlere sayfayı sağdan ve soldan ortalayarak yerleştirilmelidir. Metin içinde kullanılan görsellerin, varsa yüksek çözünürlüklü kopyalarının, ebd@beun.edu.tr adresine gönderilmesi gerekmektedir.
Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi Yayın Etiği Komitesi’nin (COPE) “Dergi Editörleri için Davranış Kuralları ve En İyi Uygulama Rehber İlkeleri” ve “Dergi Yayıncıları için Davranış Kuralları” ilkelerini benimsemektedir.
ETİK KURUL İZNİ
BİLİMSEL SORUMLULUK
Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi yazarlardan ücret talep etmemektedir.